02 March 2011

Truth Revealed

Aku tau ramai yang fikir aku ni macam sombong, pendiam, jahat, gedik and such. Well sebenarnya korang sikit pun tak kenal aku tapi suka suka je jump into conclusion and judging me without even knowing who I am. Hanya kawan rapat dan family aku je tau siapa aku yang sebenar. Pelik kann. Tapi tidak mengapa actually.

         If you really knew me, you would know that I have 2 moms. Yeah, bukan nak mintak simpati atau pun menunjuk nunjuk. Sebenarnya dari situlah bermulanya segala penderitaan dalam hidup aku. Ayah aku kahwin lain tahun lepas. Aku benci sangat dengan perempuan tu, kadang kadang aku rasa macam nak cari perempuan tu dan bunuh perempuan tu. Ayah aku berkongsi satu tempat kerja dengan perempuan tu. Masa mula mula dapat tahu tu, masa aku form 2/3. Hati aku memang remuk sangat, takde siapa pun yang tahu time tu. Mumy ngan papa bergaduh setiap hari, dah banyak dah pinggan mangkuk yang pecah dan juga barang2 lain yang rosak akibat kemarahan ayah aku yang boleh diibaratkan seperti setan. Time tu juga la aku rasa aku sudah berubah sedikit demi sedikit. I've become more rebel and banyak buat hal. Time dorang tengah bergaduh tu, I can't really do anything. Kunci bilik, menangis dan berdoa kepada Allah. Aku juga pernah ditendang dan disepak oleh papa tapi mumy sentiasa ada, dia selalu lindungi aku. Masa baru dapat tahu tu mumy memang paling banyak menderita. Aku pun sedih dan tertanya tanya kenapa la semua ni berlaku. Tapi aku redha. Tapi itu dulu, sekarang ni kira dah okay sikit la, gaduh ade juga tapi kadang kadang je and tak teruk sangat. Aku rasa start haritu aku memang paling banyak berubah. Love and marriage is a lie. Takde pape pun yang kekal kat dunia ni.

         Next, if you really knew me, you would know that I'm extremely shy and has zero self confidence. Aku memang pemalu sejak dari baby lagi dan aku langsung takde keyakinan pada diri maybe sebab aku gemuk kott. Haihh, sedihnyaaa. Sebab tu aku tak suka sangat nak keluar rumah and berinteraksi dengan orang. Aku takut aku di judge oleh orang lain. It's a sad sad thing. I wish I could change everything but unfortunately, I can't. I wish I could.

Sampai sini je kot. Malas nak panjang lebar lagi. Aku harap sesiapa yang baca ni bolehlah memahami diri aku yang sebenarnya and never judge a book by its cover. Thankyouu.

xoxo, Sheila Tan