18 December 2009

Sick



Okay, sebenarnye aku nga takot gyle nieyy sbab bdan aku da mcm ade sintom2 penyakit chikungunya. Sebenarnya beberape bulan yang lalu, aku pena kene gak. Emm,ta bape na ingat arh bile tarikh tu. Orang yang first tau, Ezad, bestfren aku. Seminggu sebelom aku disahkan saket tu, aku demam panas. Ingatkan demam biase2 je sbb tu ta gi klinik. Mam panadol je. Lepas tu, time g ckola, badan aku macam ade bintik2 merah, kat seluruh badan aku. Eiii, mmg takot arh. Pastu petang tu, mumy anta g klinik, amek darah. Perghh,saket tau! First time amek darah. Docter tu pon bodo, tersala injek sampai 4 kali. Dokter ckap aku mungkin suspek DENGGI tapi esoknya, result darah da kluar, rupe- rupenye Ckikungunya. Aku pon terkejot la gak ann sebab ta pena saket cmgni tapi naseb baek aku mseh dalam peringkat awal. Ta serious lagi. Docter suwo minom air banyak2, lagi bagos lau minum air 100 plus. Aku pon minum la, lebih kurang dalam seminggu aku ta gi sekola. Lama gyle :d Banyak ketinggilan, tapi paham2 je an, owg nga saket. Lepas tu, adek2 aku lak kene same ngn aku, Faisal ngn Faiz. Da la mahal obatnye, tapi tape la, nyawa itu lebih penting ann? :] Tapi, alhamdullilah, sume kembali pulih. Ta masok hospital pon. Harap2 skang nieyy aku ta kene chikungunya. Takot sehh.
Doakan ye!
TOODLES.
much love,SHEILA